ondernemer van de toekomst

De ondernemer van de toekomst!

Maak je onderneming futureproof.

Hou ons in de gaten voor een uniek en interessante ontbijtsessie op 14 september over "DE ONDERNEMER VAN DE TOEKOMST" in de Krook.

waar o.a. Jean-Philippe Schepens en nog vele anderen je te woord zullen staan. 
 

We begeleiden je naar een ondernemerschap dat future-proofed is!

Want heb je ook al eens stil gestaan bij de volgende vragen?
  • Hoe zorg ik ervoor dat mijn bedrijf aantrekkelijk is voor aanwerving van de generatie die geboren is na 1990?
  • Hoe zorg ik dat mijn bedrijf groen wordt?
  • Hoe ervaren bedrijven het principe no-fuel ?
  • Hoe doen bedrijven het met een systeem van onbeperkt verlof voor de werknemers?
  • Hoe krijg ik subsidies voor mijn innovatief product en wat is innovatieaftrek?
  • Neem ik nog een patent? 
  • Een mobiliteitplan , hoe begin je eraan?
  • Hoe krijg ik eerste hulp bij hacking?
  • Hoe bescherm ik mijn bedrijf tegen cybercriminaliteit?
  • ... 

 

Ondernemen is evolueren. 

Wie is Jean-Philippe Schepens?

 

Jean-Philippe Schepens is economist, ornitholoog en statisticus. Hij mag zichzelf ook medeoprichter noemen van één van de eerste internetbedrijven in ons land. Zo stond hij mee aan de wieg van o.a. Medianet, Belgium Online/Was hoofd van DNS.BE & ISPA.BE  en Interpac (later Skynet). Daarnaast was hij ook kabinetschef bij de dienst Administratieve Vereenvoudiging en Egov.  Hij werkte ook voor Real Software, Cable & Wireless,…Ervaring bij de vleet dus. 

Swan Insights, het huidige project waar Schepens zijn open geest en gedrevenheid aan wijdt, haalde de mosterd o.a. bij auteur Nicholas Taleb. Die stelt in zijn boek ‘Black Swan’ dat alle beschikbare data onderzocht moeten worden om een terechte conclusie te maken en om de juiste beslissingen te nemen; Connecting the dots, zoals Schepens het definieert, ook op corporate niveau. “Wij geven inzichten aan bedrijven uit allerhande sectoren, gebaseerd op Corporate Data & Open/Data & Social Data. Hoofdzakelijk logische inzichten & clustering maar ook connecties waarvan men nooit dacht dat ze bestonden.”

Swan Insights blinkt volgens de Mede oprichter uit in visie & idee. “We verbinden de businesswereld met wetenschap, ons team bestaat uit dergelijke gevarieerde profielen. Daarnaast puren we ook uit vier soorten databronnen. De consument is immers meer dan enkel de data die hij genereert binnen een bedrijf. Hij heeft ook een sociaal leven en die social data gaan we capteren en gebruiken om een 360°-view van de klant te geven én om voorspellingen te doen in functie van het bedrijf.”

Schepens is trouwens ook pioneer in het hanteren van het no-fuel principe in zijn bedrijf en heeft zijn werknemers de mogelijkheid van onbeperkt verlof gegeven.

 

Mis het niet! Het wordt informatief, verrassend, uitdagend, en zoveel meer!

 Een blik op onze events van mei, juni, juli? Klik hier.

Wil je op de hoogte blijven van onze artikelen, schrijf je vrijblijvend in op onze nieuwsbrief. 

 

wij bieden ook volgende dienstverlening aan: